روستای گرماب
روستای گرماب

روستای گرماب

بررسی چند شبهه!!!

با عرض سلام خدمت همه عزیزان،در این پست در پی مطرح کردن چند شبهه از طرف یکی از خوانندگان عزیز وبلاگ بر آن شدیم تا این شبهات را بررسی نماییم.  

یکی از خوانندگان عزیز وبلاگ در قالب یک نظر به مطلب "آیا میدانستید" شبهاتی را مطرح کرده اند.(لینک زیر) 

 

نظرات : http://garmab.blogsky.com/Comments.bs?PostID=184

 

اگر چه ما در پاسخ نظر نیز به بررسی آن پرداخته ایم؛اما به حسب نیاز لازم میدانم در این پست نیز به تشریح آن بپردازیم. 

همانطور که در لینک فوق نیز مشاهده می کنید نویسنده نظر (نیلوفر) به چند مطلب اشاره کرده اند: 

1- هوش سرشار مردم

2- فرهنگ غنی مردم 

3- محرومیت واقعی روستا 

 

اما جمله آخر ایشان و همچنین استفاده از شکلک ها بدین معنی است که ایشان در حقیقت به این مطالب  طعنه زده اند و این مطالب را کذب خوانده اند. 

 

برای روشن شدن مطلب در رابطه با اظهارات ایشان چند نکته ضروری است:  

1- همانطور که در لینک فوق مشاهده می کنید ما در مطلب آیا میدانستید ضریب هوشی دانش آموزان (و نه مردم)روستا را در سطح منطقه (و نه سطح دیگر) سر آمد خوانده ایم.که البته این شامل همه دانش آموزان نمی شود.شمار زیاد دانش آموزان روستا در مدارسی چون دبیرستان شهید محمدی و هنرستان آبیز،دبیرستان علامه طباطبایی اسفدن و سایر مراکز آموزشی استان و شهرستان شاهدی بر این مدعاست.(البته باید نسبت به جمعیت روستا مقایسه را انجام داد.)  

2- ما همانطور که در لینک فوق مشاهده می کنید در هیچ کجای این مطلب از فرهنگ غنی مردم حرفی به میان نیاوردیم تا بخواهیم در مورد آن بحث کنیم(البته اطلاعات فرهنگی روستا در یک پست تشریح خواهد گردید.)  

3- در رابطه با محرومیت روستا نیز واقعیت هایی همچون نداشتن آب لوله کشی،نبود فضای آموزشی مناسب،در یافت نامناسب امواج صدا و سیما،عدم دریافت امواج اپراتور ایرانسل،عدم امکانات دفع زباله،وضع فلاکت بار کشاورزی،دامداری و اقتصاد روستا و چندین و چند مورد دیگر سندی محکم بر محرومیت روستاست. 

 

4-نکته آخر اینکه شخص نظر دهنده (نیلوفر) مدعی شده است که از اوضاع روستا از طریق یک معلم آگاه شده است.با قبول صدق مدعای او باید گفت که چطور ممکن است یک معلم که خود به چشم کم و کاستی های روستا (حد اقل فضای آموزشی) را میبیند،چنین نظر بدهد.با تصدیق این مدعا باید در آشنا بودن این معلم با فضای روستا و نگرش رئالیستی وی شک کرد. 

 

در پایان بر خود میدانیم که از انتقادات این عزیز تشکر کنیم و از انتقادات سازنده شما نیز استقبال می کنیم.با تشکر

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 4 آبان 1390 ساعت 14:23

خخخحعخغغاا۸۸غ۸ا

غلامهسین براووی بهلوری قندی نادی چهارشنبه 4 آبان 1390 ساعت 14:21

سلام شخص نظر دهنده نیلوفر اولا میترسید خودش را معرفی کند واز اسم ناشناس استفاد کرده است ودلم خیلی براش میسوزد بگو برای چیه؟زیرا او یکی از اشخاص کلاته های قاین بود ودرضمن کلاته اش وبلاگ تو گوگل نداشته است. وبه احتمال زیاد از مردم گرماب خوشش نمی آید بگو بخاطر چی؟ ۱.پشرفت اخیر روستا گرماب درهمه ای زمینه ها ۲.انتخاب شدن روستا گرماب بین روستا قاین به عنوان فعالترین روستا در زمینه های بسیج عشایری>فرهنگی وغیره . با تشکر غلامهسین براووی بهلوری قندی نادی




































































/

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد